donderdag 13 juni 2013

Nog maar een paar dagen...

Mijn laatste week in Kathmandu is aangebroken! De pre moesson is al lang aan de gang, en tussen de buien door is het hier erg heet..
Het gaat nu ineens heel snel, en ik heb me voorgenomen tot het laatst toe alles heel relaxed te doen. Dus ik heb voor de vorige en deze week (en eigenlijk voor de tijd na de Everst Marathon, dus al vorige week) geen bijzondere "uitjes" mee gepland. Gewoon, wat mensen gedag zeggen, nog wat leuke plekken in KTM bezoeken, m'n spullen uit het huis hier verkopen, m'n yogalessen weer oppakken, rondjes rond het paleis rennen met Lula en Trouble, 'n laatste keer naar de Hash, een grote doos met spullen vullen die ik zelf wil houden en naar Nederland laat sturen etc. etc. Veel van de activiteiten gaan dan binnenkort voor de laatste keer.....!
Enerzijds jammer.. zo was ik afgelopen zaterdag weer bij mijn voorlaatste Hash, en het was zo'n schitterende omgeving om in te lopen, even ten zuiden van KTM. Prachtige uitzichten over de stad, in de namiddag met een steeds kleuriger wordende zon...Dat zal ik zeker gaan missen!
Maar anderzijds heb ik erg veel zin om weer naar Amsterdam te komen! Allereerst om Tanja weer te zien; het lijkt wel of de tijd zonder haar me nu zwaarder valt dan in het begin van mijn verblijf in KTM.
Maar natuurlijk ook om alle andere vrienden/vriendinnen/familie/katten etc. weer te zien. En weer in een omgeving te zijn die minder stoffig, minder lawaaiig en smerig is.... waar niet ondanks de load shedding toch op ieder onverwacht moment de elektriciteit en/of de internetverbinding het begeeft.
Maar voor vertrek is er nog genoeg te doen, bijvoorbeeld mijn beloofde verhaal op mijn blog over de Mardi Himal trekking die Tanja en ik gemaakt hebben! Daar ben ik volop mee bezig, en dat volgt spoedig.
De verkoop van m'n spullen gaat voorspoedig: vrijwel alles is verkocht. En aanstaande zondag houd ik een klein afscheids gebeuren, waarop ik de kleinere spullen (zoals keukenspullen etc) nog ga veilen. Wat er dan nog over is tenminste, want morgen komt Krishna (een van de oprichters van de 2 tehuizen voor gehandicapte kinderen in Bhaktapur) kijken wat hij allemaal kan gebruiken voor in de huizen. Dat kan hij dan zo meenemen, van de opbrengst van de veiling gaat ook daarheen.
Ik gedraag me de laatste dagen ook iets meer als een toerist: ik heb het Patan Museum bezocht (erg mooi!) en ben souvenirs aan het kopen!
Komende zaterdag de laatste Hash, en deze zal ik samen met Stephen uitzetten. Ik kan toch niet weggaan, en al die tijd meegerend hebben, en zelf niet één keer een Hash uitgezet hebben!
Daar zal ik dan tzt wel het een en ander over melden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten